tisdag 5 april 2011

Recept mandelkubb muffins

Åhh herregud så sugen jag blev på tårta och kom då plötsligt på att våran hund fyller år ( eller inte ).
Vips som de va så hade jag bakat en :)

För alla er som inte vet så älskar jag slisk och godsaker ( den enda som lägger på sig är gubben ).

Jag fick smaka ett par skit goda muffins idag och hag gör verkligen allt för er bloggläsare och va snabb på att ta receptet och dela med mig :)



Mandelkubb muffins


5 kkp fil
5 kkp socker
200 g margarin smält
11 dl vetemjöl
3 tsk bikarbonat
4 tsk vaniljsocker
1/2 flaska bittermandelolja

Blanda ihop och häll i muffins formar till hälften. På med pärlsocker och in i ugnen 10-12 minuter på 200 graders värme. De bästa med de här är att det blir 60-70 st.






Lägger in en bild på dom finaste vänner man kan ha :) Malin fick komma på en separat bild eftersom hon inte va med på den senaste halv 8 hos mig !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar